Revista care te menține sănătos

Wellness club

Ponturi pentru a fi din nou în formă după Paşte

Dr. Roxana Mateescu, medic specialist geriatrie și gerontologie, medicină estetică și anti-aging, [email protected]
22 aprilie 2020
Share
Exclusiv online
kilograme în plus, sănătate, ponturi pentru a fi în formă, sărbători, paşte, calorii,

Sărbătorile de orice fel vă pot afecta sănătatea, mai ales în cazul persoanelor care încearcă să slăbească sau trebuie să ţină o dietă anume. Consumul excesiv al alimentelor bogate în grăsimi, carbohidraţi şi dulciuri vă poate afecta sănătatea în mai multe feluri.

Un lucru deloc recomandat după sărbători este să adoptaţi o dietă strictă sau să săriţi peste mese. Aceste decizii vă pot face să vă simţiţi bine sau să slăbiţi, o perioadă scurtă de timp, însă, după un anumit timp, vă afectează sănătatea.

Iată cum vă puteţi recupera sănătatea şi cum vă puteţi reintra în formă după Sărbătorile Pascale:

1. Nu vă mai învinovăţiţi

Chiar dacă aţi mâncat mail mult în această perioadă, nu vă învinovăţiţi, deoarece faptul este deja consumat. În schimb, asumaţi-vă şi mergeţi înainte. Vina vă poate încetini lupta cu acele kilograme acumulate în plus şi poate aduce mai multe urcuşuri şi coborâşuri în acest demers.

2. Planificaţi mesele

Planificarea meselor şi alcătuirea unei liste de cumpărături sunt cruciale. Astfel, nu veţi mai avea scuze pentru încălcarea dietei. Reţetele culinare trebuie să fie axate pe alimente neprocesate, multe legume, proteine slabe şi surse de grăsimi sănătoase (ulei de avocado, avocado crud şi oleaginoase). De asemenea, din dietă nu trebuie să vă lipsească fructele.  

3. Staţi departe de cântar

Evitaţi să vă cântăriţi după un weekend plin de mâncăruri grele. Din cauza balonării şi a retenţiei de apă, numărul de kilograme indicat de cântar nu este relevant în ceea ce priveşte greutatea corporală reală.

4. Staţi departe şi de ispitele culinare

Este indicat să observaţi ce alimente vă tentează atât de mult încât nu vă puteţi abţine, fie că este vorba despre o situaţie stresantă, fie, pur şi simplu că staţi acasă. Acest lucru poate fi cu atât mai greu dacă lucraţi de acasă, aveţi şi copii, şi mai trebuie să vă îngrijiţi şi de gospodărie. Însă, este necesar să faceţi un efort pentru a vă schimba stilul de viaţă.

Dacă aveţi dulciuri sau alte tentaţii în casă, este momentul să faceţi curăţenie. Aruncaţi ce nu mai este bun, iar restul de alimente pot fi donate familiilor nevoiaşe.

Cele mai bune legume pentru slabit

kilograme în plus, sănătate, ponturi pentru a fi în formă, sărbători, paşte, calorii,

5. Ţineţi un jurnal

Una dintre cele mai bune metode de a vă autocontrola este cu ajutorul unui jurnal. În acesta puteţi monitoriza toate alimentele consumate, cantitatea, dar şi nivelul de exerciţii fizice pe care-l faceţi. Aceasta metodă vă ajută să identificaţi factorii care au dus la acumularea de kilograme în plus, dar şi să vă ordonaţi stilul de viaţă, în special dieta şi activitatea fizică.

6. Pregătiţi-vă din timp prânzul

Cele mai bune planuri necesită o gândire amănunţită. Dacă nu lucraţi de acasă în această perioadă, treziţi-vă mai devreme pentru a vă putea împacheta prânzul şi gustările pentru ziua respectivă. Dacă lucraţi de acasă, tot este o idee bună să vă porţionaţi gustările de dimineaţă, atunci când nivelul de energie este mai crescut şi puteţi fi tentaţi mai puţin de alimentele nesănătoase.

7. Odihniţi-vă suficient

Unul dintre principalele obiceiuri care duc la îngrăşare este lipsa de somn. Un adult trebuie să doarmă între 7 si 9 ore pe noapte. Un număr mai mic de ore afectează puterea de concentrare, memoria, nivelul de energie şi pe cel al stresului. În plus, lipsa de somn vă poate determina să consumaţi mai multă cofeină şi dulciuri, ceea ce înseamnă un număr mai mare de calorii.

Exerciţii fizice uşor de făcut acasă

8. Nu faceţi exerciţii fizice în exces

Multe persoane, atunci când vor să ardă multe calorii, tind să facă sport în exces. Însă aceasta nu este cea mai bună metodă, deoarece poate duce la epuizare sau la accidentare. Cel mai important este să adoptaţi vechea rutină de exerciţii fizice şi să creşteţi intensitatea acestora treptat. Găsiţi pe Youtube tot felul de filmuleţe cu tot felul de programe de exerciţii, chiar şi pentru începători. Tot online puteţi contacta şi un antrenor, care să vă ghideze paşii.

9. Hidrataţi-vă

Hidratarea este cheia pentru a scăpa de foame şi balonare, dar şi pentru menţinerea sănătăţii în general. Este indicat să beţi cel puţin 2 litri de apă pe zi. Asiguraţi-vă că aveţi apa mereu la îndemână şi beţi un pahar şi înainte de fiecare masă.

Nota pentru articolul «Ponturi pentru a fi din nou în formă după Paşte»:5.00/ 5 (2 voturi)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate

Politica de confidențialitate