Medicina de familie

Pedalati pentru sanatate!

joi, 11 iulie 2013
Share

Ne aflam in plin sezon estival, asa ca nu mai aveti niciun motiv pentru a va petrece timpul in fata televizoarelor. Trebuie sa profitati la maximum de caldura si de soare, iar seara, cand orasul se racoreste, sa experimentati miscarea, exercitiul fizic. Mersul pe bicicleta sau pe role este sanatos si va mentine in forma. In plus, daca iesiti alaturi de prieteni, plimbatul pe bicicleta poate deveni o adevarata placere. Mai multe studii au demonstrat ca aceasta activitate aduce o multime de beneficii sanatatii.

Important este sa nu uitati sa va hidratati si sa va imbracati corespunzator.

 

Mersul pe bicicleta, benefic pentru inima

Daca ati mers macar o data pe bicicleta, cu siguranta v-ati dat seama de acest aspect. Pedalatul face ca inima sa lucreze astfel incat ritmul cardiac sa se adapteze intensitatilor diferite ale exercitiului fizic. Un studiu realizat de catre expertii Universitatii Purdue, din Indiana, Statele Unite, a aratat ca mersul regulat pe bicicleta scade riscul de boli cardiovasculare cu aproximativ 50%.

 

Mersul pe bicicleta si aparatul digestiv

Cand pedalam, asa cum spuneam si mai sus, ritmul cardiac creste. Acest mecanism are insa un impact, este adevarat ca indirect, asupra sistemului intestinal prin stimularea tranzitului. Contractia indusa de muschii intestinali atunci cand facem efort fizic reduce riscul de cancer de colon.

 

Bicicleta si neuronii

Pentru a stimula materia cenusie, nimic nu ajuta mai mult decat mersul pe bicicleta. Cercetatorii de la Universitatea din Illinois, Statele Unite, au descoperit ca ameliorarea functiei respiratorii descoperita odata cu mersul pe bicicleta s-a tradus prin performante mult mai bune la testele de memorie. Practic, mersul pe bicicleta faciliteaza oxigenarea creierului, lucru care ajuta la formarea de noi celule in hipocampus, zona implicata in procesul de invatare si memorare.

 

Mergeti pe bicicleta si traiti mai mult

Pentru a evita riscul de deces prematur, va invitam sa faceti o plimbare cu bicicleta, care sa nu dureze mai mult de o ora pe zi. Mersul 30 de minute pe zi cu bicicleta la viteza constanta reduce cu 82% riscul de moarte prematura, spun cercetatorii. Dupa estimarile acestora, femeile care merg cu viteza pe bicicleta castiga 3,9 ani de viata.

 

Somn usor!

Spuneti adio insomniilor cu ajutorul mersului pe bicicleta! Veti vedea ca veti regasi linistea de altadata pe timp de noapte. Cercetatorii de la Universitatea Stanford, Statele Unite, au rugat mai multe persoane care aveau probleme cu somnul sa faca exercitii fizice timp de 20-30 de minute in fiecare zi, inclusiv sa mearga pe bicicleta. Acest lucru i-a ajutat sa-si prelungeasca cu o ora somnul si sa adoarma mult mai repede. Expunerea la lumina reechilibreaza ritmul circadian si scade nivelul de cortizol, hormonul stresului.

In plus, pentru a dormi mult mai bine pe timp de noapte, mai ales ca vara este destul de cald, ar trebui sa beti cel putin 1,5 litri de apa pe zi, pentru a mentine temperatura corpului in parametri normali. Nu dormiti niciodata cu aerul conditionat pornit. Mai mult, nu mancati foarte mult seara. Daca veti consuma alimente grase, acest lucru va ingreuna digestia, iar somnul va fi perturbat.

 

Text: Ruxandra Raica
Sursa: Topsante.com

tonica
2017-05-10T17:54:08+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena