Dermatologie

Pasi simpli pentru o piele radiind de sanatate

joi, 5 noiembrie 2015
Share

Uneori, simtim nevoia unei interventii, a unei proceduri estetice radicale care sa redea stralucirea, prospetimea si uniformitatea tenului. Un tratament facial profesional poate fi ceea ce ne lipseste, insa, deseori, rezultatul este efemer.

Asta pentru ca nu avem disciplina micilor gesturi care intretin frumusetea si sanatatea pielii, prevenind simultan imbatranirea precoce si accelerata. Este vorba de cateva gesturi accesibile, evidente si ultra-discutate si, totusi, insuficient practicate. Avem nevoie nu doar de teorie, ci si de practica, disciplina si de perseverenta. La fel de important este sa avem si o viata echilibrata, sa facem sport, sa dormim suficient (dormitul pe spate, cu fata in sus, fiind recomandat), sa nu fumam si sa acordam atentie alimentatiei. Aflati care sunt aceste obiceiuri binefacatoare.

Protectia solara zilnica

Da, zilnica. Indiferent de anotimp sau de conditiile meteorologice, atat fototipurile deschise, cat si pielea de culoare inchisa au numai de castigat daca ne amintim sa aplicam in fiecare dimineata un produs adaptat tipului de ten, non-comedogen, cu spectru larg de protectie (UVA si UVB) si factor de protectie solara de minimum 30. Si, in plus, sa reaplicam la fiecare cateva ore daca petrecem timp in aer liber, transpiram etc. Bonus: protectia solara reduce riscul de aparitie a anumitor tipuri de cancer de piele.

Exfoliati regulat, dar nu excesiv tenul

Ce inseamna regulat? Pentru anumite tipuri de ten, o frecventa de doua-trei ori pe saptamana este necesara, in timp ce o piele mai sensibila nu suporta mai mult de o exfoliere pe saptamana. Procedura in sine trebuie sa fie blanda: nu smirgheluim, ci masam lejer fara a irita – este suficient pentru a indeparta celulele moarte de la suprafata si a reda stralucirea si uniformitatea pielii (in timp), chiar daca efectele imediate nu sunt vizibile.

decupat secundare obiceiuri pieleFolositi zilnic o crema hidratanta

Aceasta trebuie adaptata tipului de ten: o crema cu textura mai bogata pentru tenul deshidratat, o crema lejera de tip gel pentru tenul mixt/gras. Util pentru cei care se lupta cu cearcanele si pungile perioculare: pastrati crema, in special cea pe care o folositi in jurul ochilor, la rece (frigider). Pe langa efectul intrinsec generat de ingredientele active, temperatura scazuta induce o vasoconstrictie care reduce edemul local. Pentru un efect mai important antirid, alegeti creme care contin substante active ca retinolul, vitamina C, acidul hialuronic, alfa-hidroxiacizii etc.

Atentie la aportul de alimente si bauturi

Calitatea si cantitatea se reflecta si la nivelul sanatatii pielii. Evitati consumul de alcool, este unul dintre factorii care influenteaza radical aspectul pielii, abuzul generand acel aspect consumat, obosit, incercanat, ce are la baza deshidratarea, dar si un efect toxic direct. Optati pentru o dieta echilibrata si bogata in antioxidanti, pe care ii puteti gasi in general in fructele si legumele colorate, in uleiul de masline etc.

Miscarea este extrem de benefica

Fie ca o faceti la sala, acasa, in aer liber, important este sa lucrati armonios grupele musculare de baza, rezultatul fiind nu doar o conditie fizica mai buna, ci si o piele mai tonifiata si mai frumoasa. Exercitiile fizice au atat efect direct (intensificarea fluxului sangvin la nivelul pielii), cat si indirect, dar nu mai putin relevant (reducerea stresului si, implicit, a consecintelor negative ale acestuia la nivelul pielii). Nu uitati dusul imediat dupa antrenament, ideal cu un produs bland, usor exfoliant, deoarece contactul prelungit cu transpiratia poate irita pielea si accentua tendinta la acnee.

Dr. Madalina Caraivan

Medic specialist dermato-venerologie

Nota pentru articolul «Pasi simpli pentru o piele radiind de sanatate»:5.00/ 5 (3 voturi)
tonica
2017-05-10T17:45:38+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena