Preventie

Cum sa preveniti sindromul premenstrual

miercuri, 2 decembrie 2015
Share

Sindromul premenstrual (SPM) se refera la o serie de simptome fizice si emotionale care pot aparea cu doua saptamani inainte de menstruatie. Simptomele difera de la femeie la femeie, insa cele mai multe dintre ele acuza stari de anxietate, depresie si iritabilitate, dureri de cap, oboseala, senzatie de balonare si durere sau tensiune mamara.

Statisticile spun ca 40% dintre femei experimenteaza sindromul premenstrual regulat, iar una din 20 nu-si poate indeplini activitatile cotidiene din acest motiv. Mai multe studii arata ca neplacerile cauzate de SPM pot fi prevenite sau “imblanzite” printr-o combinatie de suplimente si schimbari de dieta.

Luati magneziu zilnic

Magneziul reduce atat nivelul de stres si anxietate, cat si durerile de cap si crampele musculare. Studiile au aratat ca in cazul femeilor care au luat 400 mg de magneziu zilnic s-au redus semnificativ tensiunea nervoasa, durerile de sani, cresterea in greutate, pofta de dulce, ametelile si durerile de cap asociate cu SPM. Atentie, este recomandat citratul de magneziu, intrucat oxidul de magneziu poate provoca diaree.

Luati un complex de vitamine B

Combinatia dintre vitaminele B si magneziu are un impact si mai puternic asupra simptomelor cauzate de SPM. Consumul de alimente bogate in vitaminele B poate reduce riscul de a dezvolta SPM cu 35%. Acestea includ tiamina (B1), gasita in peste, carne de porc, nuci si seminte; riboflavina (B2), gasita in branza, migdale, carne de vita, carne de miel si peste gras; niacina (B3), gasita in orez brun, arahide si ton; vitamina B6, aflata in semintele de floarea-soarelui, fistic, curcan si pui; acidul folic, gasit in legumele cu frunze verzi, nuci, fasole, mazare, oua si fructe de mare si vitamina B 12, gasita in carnea de vita macra si branzeturile slabe.

Suplimente cu vitex agnus castus

Vitex agnus castus, cunoscuta si sub numele de piperul calugarilor, este una dintre cele mai eficiente plante pentru ameliorarea naturala a SPM. Un studiu publicat in Advanced Therapies a constatat ca dupa administrarea de suplimente cu Vitex agnus castus s-au ameliorat iritabilitatea, starea depresiva, furia, durerile de cap, balonarea, tensiunea mamara, problemele pielii, oboseala, somnolenta si insomnia asociate cu SPM. Rezultatele au fost deosebit de bune in cazul in care suplimentul a fost administrat timp de trei cicluri.

Evitati alimentele care cresc riscul de inflamatie

Zaharul, cofeina, carnea procesata, alimentele prajite, bauturile racoritoare si sucurile de fructe accentueaza inflamatia. De aceea, este recomandata reducerea alimentelor care cresc riscul de inflamatie cu doua saptamani inainte de menstruatie.

Consumati varza kale

Cand vine vorba despre prevenirea si reducerea neplacerilor cauzate de SPM, varza kale este un superaliment. Acest tip de varza ce seamana foarte mult cu o salata este una dintre cele mai bune surse vegetale de calciu.

Sindromul premenstrual

Incercati Chlorella

Ficatul este responsabil cu inlaturarea excesului de hormoni din organism. Un ficat care nu functioneaza bine va face ca persoana in cauza sa aiba un exces de estrogen si progesteron premenstrual. Chlorella este un tip de alga de apa dulce, recunoscuta datorita continutului nutritiv si proprietatilor detoxifiante.

Suplimente cu Omega-3

Un studiu publicat in Complementary Therapy Medicine spune ca administrarea a 2.000 mg de acizi grasi Omega-3 timp de 45 de zile reduce atat simptomele psihiatrice cauzate de SPM, respectiv depresia, nervozitatea, anxietatea si lipsa de concentrare, cat si simptomele fizice precum balonarea, durerile de cap si sensibilitatea mamara.

Elena Coroianu

Sursa: healthista.com

Nota pentru articolul «Cum sa preveniti sindromul premenstrual»:5.00/ 5 (9 voturi)
tonica
2017-05-10T17:48:14+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc