Dosar medical

Combateti astenia cu vitamina C, spirulina si ginseng! 2

vineri, 6 martie 2015
Share

Odata cu venirea primaverii, cu totii resimtim o stare de astenie fizica si psihica generalizata, deoarece organismul este epuizat, lipsit de vitalitate si forta, din cauza reducerii necesarului de vitamine si minerale.

Pe parcursul anotimpului rece, am consumat mai putine fructe si legume proaspete si am facut mai putina miscare. Noul sezon ne supune altor schimbari, constand in modificari de temperatura, presiune atmosferica si umiditate. Astfel, organismul este suprasolicitat, cu atat mai mult cu cat tonusul fizic si psihic este mult diminuat la finele iernii.

Astenie sau stare alterata a organismului

Simptomele asteniei de primavara sunt:

• Stare de oboseala cronica;
• Scaderea rezistentei la efort, atat fizic, cat si intelectual;
• Variatii ale apetitului;
• Dureri de cap, somnolenta diurna;
• Diminuarea capacitatii de concentrare si memorare;
• Tulburari de dispozitie, stari depresive, astenie sexuala.

In acest context, in primul rand ne vin in ajutor alimentele proaspete, sanatoase, care ne ofera necesarul de vitamine si minerale, redand astfel tonusul fizic si psihic.

 

Fructe si legume proaspete pentru intarirea imunitatii

Este foarte important sa profitam de bogatia verdeturilor de primavara si sa le consumam din belsug, deoarece au un rol esential in combaterea asteniei si ajuta la intarirea sistemului imunitar. Pot fi consumate cu succes urzici, leurda, spanac, loboda, stevie, salata verde, ceapa si usturoi verde, patrunjel, marar, leustean, in stare proaspata (salate sau sucuri), singure sau in combinatie. Bogate in vitamine si minerale sunt si fructele (fructele de padure, caisele, prunele, strugurii, lamaile, portocalele, grapefruitul, merele), sub forma de sucuri sau salate, consumate cel putin o data pe zi.

Fructele si legumele proaspete au actiune detoxifianta, depurativa, diuretica, ajutand la reglarea tranzitului intestinal. De asemenea, intaresc imunitatea, scad colesterolul, imbunatatesc metabolismul si, in acelasi timp, sunt o sursa naturala bogata in vitamine, minerale, enzime si substante antioxidante cu actiune tonica generala.

 

Vitamina C, antioxidant natural

Este recomandat ca, in aceasta perioada, sa consumam multa vitamina C din surse naturale, deoarece ajuta la cresterea imunitatii, fortificand organismul. Fructele de padure sunt tonice si au in compozitie o multime de vitamine si minerale. Macesele contin o concentratie sporita de vitamina C, plus bioflavonoide, cu rol in cresterea imunitatii. Au actiune antioxidanta si combat cu succes starea de oboseala cronica. Alte surse de vitamina C sunt reprezentate de: kiwi, papaya, mango, lamaie, grapefruit, portocale, pepene galben, ardei iute, rosii, gulii, spanac, patrunjel, cartofi dulci, varza de Bruxelles, conopida si broccoli. De asemenea, uleiul de catina contine cantitati substantiale de vitamine A si C.

 

Spirulina are actiune detoxifianta, energizanta si antianemica

Spirulina are o compozitie bogata in proteine, aminoacizi, polizaharide, lipide, vitamine (A, grupul B, E), minerale (fier, calciu, zinc, potasiu, fosfor, magneziu, seleniu, iod), enzime si pigmenti biologic activi. Spirulina are actiune detoxifianta, energizanta, antianemica, stimuland procesul de crestere si memoria. Previne imbatranirea timpurie si accelereaza refacerea postoperatorie. Spirulina contine multa clorofila (pigment de culoare verde, esential in procesul de fotosinteza) care contribuie la purificarea si detoxifierea organismului, benefica pentru eliminarea toxinelor din corp.

Spirulina, adjuvant in bolile inflamatorii cronice si cele digestive

De asemenea, spirulina ajuta la cresterea imunitatii naturale a organismului. Administrarea acesteia este indicata in perioadele de suprasolicitare fizica si intelectuala, deoarece creste rezistenta organismului si combate efectele stresului. Spirulina este folosita ca adjuvant intr-o gama larga de afectiuni: anemia cu deficit de fier (anemia feripriva), bolile inflamatorii cronice (hepatite acute si cronice, TBC, bronsite cronice, SIDA), colecistitele, ulcerul gastric si duodenal, colitele, afectiunile maligne (cancer de colon), inflamatorii si degenerative.

Ginsengul creste rezistenta la stres si la schimbarile de mediu

Ginsengul este foarte bogat in vitamine, minerale, glucide, lipide, aminoacizi esentiali, uleiuri eterice, steroli, enzime, saponine, antioxidanti care ii confera proprietatile terapeutice. Are actiune adaptogena, adica ajuta organismul sa se adapteze la schimbarile de mediu si la stres, incetinind procesul de imbatranire. De asemenea, ginsengul este un energizant si vitalizant foarte eficace. Sporeste rezistenta la efort si are actiune antioxidanta, neutralizand efectele nocive ale radicalilor liberi. Activeaza metabolismul, indeparteaza starea de oboseala si slabiciune si imbunatateste functia sexuala. Ginsengul combate oboseala intelectuala, crescand capacitatea de memorare si concentrare.

Condimentele si produsele apicole au efecte tonice si energizante

Condimentele putin picante (busuiocul, maghiranul, leusteanul, rozmarinul) reprezinta surse de vitamine si minerale. Totodata, acestea au efecte tonice si energizante deosebit de eficace. Prin continutul lor, combat depresia si stresul, revigorand psihicul. Tinctura de rozmarin are efect tonic general si nervos, fiind un stabilizator psiho-emotional. Alte elemente importante pentru dieta din aceasta perioada sunt preparatele apicole, sursa valoroasa de aminoacizi, vitamine din grupul B, minerale, enzime: mierea, polenul, pastura, laptisorul de matca.

Fructele uscate ajuta la prevenirea imbatranirii premature

Drojdia de bere este un adevarat rezervor natural de vitamine din complexul B, care ajuta la redobandirea tonusului fizic si psihic si la imbunatatirea capacitatii de concentrare si memorare. Fructele uscate constituie, de asemenea, o sursa de energie (curmalele, smochinele, stafidele), deoarece contin multe vitamine, inclusiv din grupul B, minerale. Combat astenia, anemia, energizeaza si revitalizeaza. Totodata, au proprietati antioxidante si intarzie aparitia semnelor de imbatranire. Gemoterapia este foarte benefica in combaterea asteniei. Se pot folosi extractele din muguri sau mladite de stejar, catina, mesteacan, rozmarin, coacaz negru, zmeur sau maces.

Sucul natural de Morinda citrifolia combate eficient semnele asteniei

Rhodiola rosea imbunatateste starea psihica, stimuleaza capacitatea de adaptare a organismului la stres si lupta contra depresiei, anxietatii, atacului de panica. Noni (Morinda citrifolia), arbore originar din Asia de Sud, este foarte bogat in vitamine, minerale, oligoelemente, enzime. Sucul natural obtinut din Noni ajuta la mentinerea sanatatii fizice si psihice, combate excelent starea de astenie, amelioreaza simptomele depresiei, intareste sistemul imunitar si previne imbatranirea prematura. Efecte benefice in combaterea semnelor asteniei de primavara au si plimbarile sau practicarea unui sport in aer liber. De asemenea, reflexoterapia si masajul terapeutic ajuta la refacerea tonusului fizic si psihic, redau vitalitatea si buna dispozitie.

 

Dr. Ruxandra Constantina,
Medic specialist medicina de familie,
Competenta apifitoterapie

Nota pentru articolul «Combateti astenia cu vitamina C, spirulina si ginseng! 2»:5.00/ 5 (16 voturi)
tonica
2017-05-10T17:52:52+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena