Medicina de familie

5 obiceiuri sanatoase care ajuta la imbunatatirea memoriei

joi, 8 septembrie 2011
Share

Incepand cu varsta de 30 de ani, creierul nostru incepe sa parcurga o traiectorie din ce in ce mai lenta, de obicei in sens negativ. Insa, declinul cognitiv nu are de fapt nicio legatura cu procesul de imbatranire, ci mai degraba cu stilul de viata, cu regimul alimentar necorespunzator si activitatile zilnice care nu ne pun creierul suficient in miscare.

Asadar, fie ca va aflati la varsta adolescentei sau sunteti deja o persoana trecuta de prima tinerete, urmatoarele recomandari pot fi urmate cu incredere, cu garantia specialistilor ca veti beneficia, in final, de un creier mai activ, minte ascutita si energie maxima.

Navigati pe internet!

Acest gen de activitate implica anumiti centri-cheie din creier care controleaza capacitatea de luare a deciziilor si rationamentul complex. Toate cautarile pe care le facem pe internet ne stimuleaza creierul, sustin specialistii de la University of College din Londra. Studiile acestora au demonstrat ca persoanele active online prezinta o activitate cerebrala de 3 ori mai crescuta, contribuind astfel la mentinerea unei memorii vii.

Faceti miscare!

Numeroase cercetari ne indica faptul ca exercitiile fizice pot preveni sau intarzia procesul de aparitie a dementei. Insa, recent s-a demonstrat ca o serie de 50 de minute de mers pe jos, de 3 ori pe saptamana, va poate creste nu doar viteza si rationamentul in gandire, ci poate ajuta chiar la marirea volumului de tesut cerebral.

Limitati cantitatea de alcool!

Un pahar de alcool pe zi, fie ca vorbim de bere ori vin, este bun pentru sanatate, insa nu intreceti masura. Cercetatorii britanici au descoperit ca o cantitate mare de alcool ingerata constant poate duce la micsorarea volumului creierului, in special daca ne referim la femei, care sunt mult mai sensibile decat sexul masculin.

Consumati afine!

Afinele nu doar arata si au un gust delicios, ci, prin continutul crescut de antociani, acel pigment care da culoare fructului, este stimulata in hipocampus productia de celule, facandu-ne… mai destepti.

Exersati-va memoria completand puzzle-uri!

Mintea noastra intinereste cu cel putin 10 ani daca obisnuim sa completam puzzle-uri, cuvinte incrucisate ori diverse jocuri de acest gen. Atunci cand aveti de parcurs un drum lung, nu ezitati sa luati cu dumneavoastra o revista de integrame ori astfel de jocuri de memorie, deoarece ajuta garantat la marirea cantitatii de materie cenusie.

Paula Rotaru

Sursa: http://online.prevention.com

Nota pentru articolul «5 obiceiuri sanatoase care ajuta la imbunatatirea memoriei»:4.50/ 5 (2 voturi)
tonica
2017-05-10T17:50:45+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena