Nutritie

Sanatate maxima intr-un bol de supa

joi, 20 octombrie 2011
Share

Supele detin un rol important in alimentatie, in special in sezonul rece, atunci cand legumele proaspete nu mai sunt atat de accesibile. Un bol de supa fierbinte, fie de legume sau carne slaba, intareste sistemul imunitar, iar digestia se realizeaza mult mai usor.

Legumele aduc organismului un aport considerabil de nutrienti, vitamine si antioxidanti, tinand astfel la distanta multe boli aparute odata cu scaderea temperaturilor, precum virozele. De asemenea, pot ameliora, chiar preveni afectiuni grave, cum sunt diabetul zaharat si bolile cardiovasculare.

In plus, persoanele care vor sa slabeasca trebuie sa stie ca supa are un continut scazut de calorii, iar antioxidantii din legume sunt excelenti pentru diminuarea nivelului ridicat de colesterol.

Va prezentam cateva exemple de supe, ale caror ingrediente de baza vor determina principalele proprietati nutritionale si curative.

 

Supa de linte pentru reducerea colesterolului

Lintea este bogata in fibre, regland tranzitul intestinal. Studiile recente arata ca fibrele pot ajuta la stabilizarea nivelului de colesterol care poate patrunde in peretii arterelor unde, de-a lungul timpului, se formeaza placi de aterom (grasime).

 

Pierdeti kilograme cu supa minestrone

Aceasta specialitate este de origine italiana si consta in combinarea mai multor tipuri de legume in compozitia supei: morcovi, cartofi, mazare, fasole vrede, rosii, dovlecei, telina, conopida, praz, varza, busuioc, patrunjel. Varietatea de legume da senzatia de satietate pe termen lung, iar cocktail-ul de vitamine asigura energia pe tot parcursul zilei.

 

Supe de morcov si coriandru pentru un sistem imunitar fortificat

Doza zilnica recomandata de vitamina A este asigurata de un bol dintr-o astfel de supa. Vitaminele din morcov protejeaza mucoasele de la nivelul cailor respiratorii, evitand astfel infectiile cu virusuri. In plus, morcovul este un excelent ajutor al aparatului digestiv, fiind laxativ si antidiareic, diuretic si un bun cicatrizant in cazul ranilor.

 

Piele sanatoasa cu supa de rosii

Rosiile sunt benefice atat pentru sistemul cardiovascular, cat si pentru piele, prin actiunea protectiva a substantei numita licopen. Aceasta neutralizeaza radicalii liberi produsi de razele UV, protejand astfel impotriva arsurilor solare.

 

Oase puternice cu supa de broccoli

Broccoli este bogat in calciu, necesar mentinerii oaselor sanatoase. Calciul din oase incepe sa scada odata cu trecerea timpul. Astfel, treptat, oamenii isi pierd densitatea osoasa, in special femeile, care vor avea mare risc de osteoporoza.

 

Energie maxima cu supa de mazare

Supa de mazare aduce un dublu beneficiu: pe de o parte, detine zaharide sanatoase (naturale) care aduc un surplus de energie, iar pe de alta parte, este o sursa importanta de fier, care previne instalarea anemiei.

 

Supa de spanac pentru femeile insarcinate

Un bol de 300 ml de supa de spanac asigura aproximativ o treime din necesarul de acid folic si vitamina B, recomandate gravidelor pentru diminuarea riscului de nastere prematura sau defecte la nastere, cum este spina bifida (ruptura de coloana a nou-nascutului).

 

Scapati de crampe cu supa de pui!

Supa de pui este cunoscuta din cele mai vechi timpuri drept un remediu eficient impotriva racelilor. Insa, proteinele si nutrientii din carnea de pui ajuta si la calmarea durerilor musculare aparute dupa practicarea efortului fizic prelungit. De asemenea, colagenul prezent in tesuturile conjunctive, tendoanele si pielea de pui contribuie la reducerea hipertensiunii arteriale.

 

Paula Rotaru

Sursa: www.dailymail.co.uk

Nota pentru articolul «Sanatate maxima intr-un bol de supa»:5.00/ 5 (1 vot)
tonica
2017-05-10T17:51:14+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena