Nutritie

Primavara, sezonul smoothie-urilor verzi si sanatoase

miercuri, 12 martie 2014
Share

Sucurile si piureurile din legume facute in casa sau smoothie-urile verzi reprezinta o modalitate foarte usoara de a consuma cele 5 fructe si legume recomandate pentru o viata sanatoasa. De pe urma lor putem beneficia de o gramada de vitamine si nutrienti. Smoothie-urile verzi se realizeaza de obicei din 60% fructe si 40% legume verzi, crude. Pentru incepatori, este recomandat sa se creasca treptat cantitatea de legume verzi pentru a se putea obisnui cu gustul, care initial poate parea surprinzator.

Astfel de bauturi ajuta la detoxifierea organismului, iar pe timpul zilei va pot ajuta sa minimizati consumul de cafea. Sunt recomandate si in cazul curelor de pierdere in greutate deoarece reduc apetitul. Mai multe legume transformate intr-un smoothie permit o mai buna absorbtie a legumelor de catre organism, astfel incat piureurile verzi pot fi consumate atat dimineata, cat si seara.

 

Legume recomandate pentru smoothie-urile verzi

Incepem cu varza, care este o sursa excelenta de vitamina K si C, cu proprietati antiinflamatorii ce ajuta, de exemplu, la vindecarea ulcerului. Spanacul contine vitaminele A, C, B, E, magneziu, fier si calciu. Benefic pentru sistemul osos, sistemul digestiv dar si pentru piele, spanacul ajuta la pierderea in greutate deoarece reduce senzatia de foame in mod natural. Ardeiul verde este bogat in siliciu, benefic pentru ten, este o sursa buna de potasiu si regleaza tensiunea arteriala. Nu uitam de salata verde care vine “impachetata” cu vitaminele E, C, B6, ce mentin un sistem imunitar sanatos, si nici de rucola, sursa importanta de fibre alimentare, ce contine vitaminele A, K, C, fier si potasiu.

 

Condimente recomandate in piureurile verzi

Primavara, sezonul smoothie-urilor verzi si sanatoaseNu uita sa utilizezi condimente precum coriandru, busuioc, menta dar si patrunjel. Coriandrul are proprietati antioxidante, ajuta la digestie si scade nivelul zaharului din sange. Busuiocul este benefic pentru tot sistemul cardiovascular, protejeaza pielea si parul si este bogat in calciu, fier, dar si in vitaminele A si K. Menta reduce durerile de cap si te scapa de stres, iar patrunjelul este bogat in acid folic, favorizeaza pierderea in greutate si procesul de detoxifiere.

Daca ar fi sa urmezi regula amintita mai sus, 60/40, atunci ar trebuie sa optezi pentru doua cesti pline cu legume cu frunze verzi, doua cesti de apa/lapte de cocos/lapte de migdale si doua cesti de banane/mango/portocale/avocado/piersici/pere/mere/ananas/struguri etc. Mai intai, legumele cu frunze verzi si lichidul se paseaza impreuna, dupa care se adauga fructele si se mai paseaza inca o data. Se pot adauga seminte de chia, ulei de cocos, cacao, scortisoara etc. Daca dimineata nu ai timp de asa ceva sau preferi sa dormi cateva minute in plus, pregateste-l de cu seara si depoziteaza-l in frigider. Poate rezistea doua zile la rece pentru ca tu sa te poti bucura de un smoothie sanatos. Daca nu esti obisnuita cu gusutul, incet-incet va incepe sa iti placa.

 

Ruxandra Raica
Sursa: topsante.com

Nota pentru articolul «Primavara, sezonul smoothie-urilor verzi si sanatoase»:4.00/ 5 (5 voturi)
tonica
2017-05-10T17:48:34+00:00
catena