Medicina de familie

Obiceiuri nesanatoase pentru copii

luni, 7 mai 2012
Share

Toti parintii isi doresc sa aiba copii sanatosi, insa, din pacate, in zilele noastre, copiii din scolile generale au din ce in ce mai putine activitati sportive, o dieta saraca in substante nutritive, petrec foarte mult timp in fata computerului si folosesc foarte multe electronice.

Nici nu mai incape vorba de iesirile in parc, in aer liber. Acest stil de viata al copiilor poate fi insa imbunatatit de catre parinti. Este vorba de schimbari simple, care ii pot ajuta pe cei mici sa creasca frumosi si fara probleme de sanatate.

Lipsa somnului, a exercitiilor fizice, ghiozdanele foarte grele, alimentatia incorecta sunt doar cateva dintre obiceiurile nesanatoase ale copiilor care se afla inca in scoala generala.

Lipsa somnului

Somnul suficient este un obicei sanatos si foarte important. Cele mai recente cercetari indica faptul ca problemele de somn la copii, precum apneea de somn, sunt foarte strans legate de unele probleme precum obezitatea, performantele scolare sau comportamentul. Un studiu realizat in Spania a descoperit ca acei copii care nu dorm cel putin opt ore pe noapte au probleme cu memoria si vorbirea. De asemenea, lipsa somnului duce la crize de isterie si la increderea scazuta in sine. Trebuie totusi sa exista o anumita flexibilitate in ceea ce priveste programul de somn, cel putin in vacantele de vara.

Dieta inadecvata

Atunci cand sunt la scoala si nu sunt supravegheati, copiii au obiceiul de a manca produse nesanatoase achizitionate de la magazinele din apropiere sau chiar de la magazinele din scoli. Mancarea de tip junk-food trebuie inlocuita cu mancare sanatoasa, iar copiii trebuie incurajati sa faca aceasta alegere. Fructele si legumele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia lor si, desi semnalele de alarma se trag din toate partile, mancarea nesanatoasa face totusi parte din alimentatia copiilor.

Lipsa exercitiilor fizice

Din pacate, orele de sport din scoli nu sunt suficiente pentru nevoile copiilor si, deseori, sunt inlocuite cu alte discipline. Copiii trebuie sa petreaca timp in aer liber, sa faca miscare, sa aiba cat mai multe activitati in afara casei pentru a se dezvolta corect si pentru a-si oxigena creierul. Parintii ar trebui sa le creeze celor mici un program special de joaca, departe de computer sau de alte electronice. 30 de minute pe zi de activitate fizica angajeaza grupele de muschi si le consuma energia, astfel incat sa se poata odihni asa cum trebuie.

Ghiozdanele foarte grele

Ghiozdanele foarte grele si modul in care ele sunt purtate pot produce leziuni musculo-scheletice. Copiii nu ar trebui sa transporte manualele sau obiectele de care nu au nevoie, sa  puna ghiozdanul pe ambii umeri, iar curelele sa aiba lungimea adecvata. Greutatea ghiozdanului nu trebuie sa cantareasca mai mult de 10% din greutatea unui copil, insa, de foarte multe ori, copiii cara aproximativ 22% din greutatea lor, lucru deloc normal.

Utilizarea electronicelor in exces

Jocurile pe computer si televizorul dauneaza sanatatii copiilor, lucru deja stiut. Tehnologia care a evoluat atat de mult in zilele noastre ii tine pe copii departe de activitatile in aer liber si uneori ii izoleaza. Accesul la tehnologie nu trebuie interzis, insa trebuie stabilit un anumit program, iar la fiecare 20-30 de minute trebuie luata o pauza.

Schimbul de germeni intre colegi

Schimbul de produse alimentare, de haine, mainile nespalate sau faptul ca nu isi pun mana la gura cand stranuta sunt practici dese printre copiii care se afla in scoala generala, iar toate acestea raspandesc germenii care ii impiedica pe copii sa fie sanatosi. Cei mici sunt mult mai vulnerabili si tocmai de aceea ar trebui sa fie invatati normele de igiena de la varste fragede.

Ruxandra Raica

Sursa: www.everydayhealth.com

Nota pentru articolul «Obiceiuri nesanatoase pentru copii»:5.00/ 5 (1 vot)
#tags   \  
tonica
2017-05-10T17:55:07+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc