Revista care te mentine sanatos

Remedii naturale

Combateti anemia natural!

Dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicina de familie, apifitoterapie, gemoterapie; Medica RD Esthetic; tel. 0734.410.417
5 Aprilie 2018
Share
principala

O dieta saraca in nutrientii principali (fier, vitaminele C, B12 etc.) poate duce la anemie. Asa ca nu este de mirare ca, la iesirea din iarna, multe persoane se pot confrunta cu o stare de oboseala, astenie si, desigur, anemie.

Deoarece primavara ne pune la dispozitie o multime de verdeturi proaspete, care sunt bogate in fier, in vitaminele C si cele din grupul B, in antioxidanti, sa profitam din plin de aceasta bogatie naturala deosebit de benefica pentru sanatatea noastra. Consumati verdeturile primaverii, pe cat posibil in stare cruda, proaspata, sub forma de salate (sau fierte timp scurt), sucuri proaspete, infuzii. Iata care sunt principalele noastre recomandari.

Urzicile

Urzicile au actiune detoxifianta, antianemica, tonica generala. Sunt bogate in fier, potasiu, magneziu, in aminoacizi esentiali, vitamine (A, cele din grupul B, C, K si E). Se pot utiliza sub forma de: salate – urzicile foarte tinere pot fi combinate cu papadie sau laptuci, cu putin ulei de masline si lamaie; suc de frunze proaspete; infuzie, doua-trei cani pe zi. De asemenea, se poate bea apa in care se fierb urzicile (inainte de a fi gatite).

Stevia

Stevia are rol depurativ, imbunatateste digestia, regleaza activitatea inimii. Este bogata in vitamina C, dar si in fier. Stevia diminueaza simptomele din astenie. Se poate utiliza sub forma de macerat din frunze si, desigur, mancaruri si ciorbe.

Spanacul

Este bogat in vitamine si minerale (in special fier si acid folic), combate starea de oboseala si anemia. Spanacul se poate utiliza sub forma de salata din frunze de spanac, cu suc de lamaie si putin ulei.

Primavara, verdele va mentine sanatos: superalimente

inainte-de-Alte-ajutoare-„de-primavara”

Alte ajutoare „de primavara”

  • Ceapa si usturoiul verde – pentru imbunatatirea imunitatii;
  • Leurda, bogata in vitamine si minerale (potasiu, magneziu, calciu), fibre si antioxidanti are efect tonic cardiac;
  • Nasturelul ajuta in combaterea anemiei;
  • Loboda este o sursa de vitamine (E si K), minerale (potasiu, fosfor, calciu) si de fibre alimentare;
  • Untisorul, bogat in vitamine si minerale, se utilizeaza sub forma de salata (in combinatie cu urzica, leurda) sau in ciorbe;
  • Anghinarea stimuleaza producerea de globule rosii si combate anemia. Se consuma doua cani/zi de infuzie, timp de doua-trei saptamani;
  • Salata din frunze de papadie, amestecata cu marar si patrunjel, ulei masline si putina zeama de lamaie, sau infuzie din frunze, doua cani/zi.

Salatele de primavara: recomandari sanatoase

Ajutoare „perene”

Vitamina C naturala creste absorbtia fierului, deci consumati fructe de padure (afine, mure, zmeura, macese, coacaze), in stare naturala sau congelata si citrice. Sucurile proaspat preparate sunt un ajutor util in caz de anemie si stimuleaza formarea hematiilor: suc de sfecla rosie si morcovi (se poate adauga si drojdie de bere); suc de morcov si mar; suc de morcov, catina si lamaie, suc de ridichi si nasturel. Consumati migdale, nuci, seminte de susan negru, seminte de canepa – favorizeaza sinteza hemoglobinei.

Nota pentru articolul «Combateti anemia natural!»:4.40/ 5 (5 voturi)
#tags   \   , , ,

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Mentine-te
sanatos
in fiecare luna

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comunicari comerciale. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Politica de confidentialitate