Revista care te menține sănătos

Vitamine și minerale

5 deficiențe nutriționale frecvente și simptomele lor

Mădălina Cristea; sursă: everydayhealth.com
26 aprilie 2021
Share
deficiente nutritionale, deficit, carenţe, deficitul de fier, deficitul de magneziu, deficitul de calciu, deficit de potasiu, deficitul de vitamina D, vitamina D, suplimente alimentare, calciu, magneziu, potasiu, fier,

Chiar dacă aveți o alimentație echilibrată, există anumiți factori care pot afecta modul în care organismul dumneavoastră absoarbe nutrienții din hrana pe care o consumați. Schimbările climatice, mijloacele pe care crescătorii de animale și agricultorii le folosesc în activitatea lor, moștenirea genetică, starea de sănătate, viciile, vârsta, sarcina și stilul de viață sunt doar câteva dintre cauzele care pot declanșa carențe nutriționale.

Simptomele pot varia de la paloarea pielii până la palpitații și depresie. Din păcate, deseori, deficiențele nutriționale sunt neglijate și, de cele mai multe ori, ele sunt confundate cu stările de oboseală sau stres. Fiți atenţi la semnalele pe care vi le transmite organismul și nu vă temeți să vă faceți periodic analize de sânge pentru a depista eventualele carențe și a vă asigura o funcționare optimă.

Principalele deficiențe nutriționale și simptomele lor

În absența unui buletin de analize medicale, deficiențele nutriționale sunt greu de identificat. De multe ori, simptomele încep să apară abia atunci când carențele de vitamine și minerale se află într-un stadiu destul de avansat. Substanțele nutritive sunt esențiale organismului dumneavoastră, deoarece de ele depind funcțiile organismului și chiar activitatea la nivel celular. Nu subestimați impactul acestora! Iată care sunt cele mai frecvente deficiențe nutriționale:

Rezervă online şi ridică din cea mai apropiată farmacie Catena Calciu + Vitamina D3 Forte Naturalis, un supliment alimentar recomandat pentru oase sănătoase, dinţi puternici şi tratarea stărilor fiziologice în care absorbţia calciului este deficitară.

deficiente nutritionale, deficit, carenţe, deficitul de fier, deficitul de magneziu, deficitul de calciu, deficit de potasiu, deficitul de vitamina D, vitamina D, suplimente alimentare, calciu, magneziu, potasiu, fier,

1. Hipocalcemia (lipsa de calciu)

Potrivit cercetătorilor de la National Institutes of Health din SUA, calciul este important pentru menținerea oaselor puternice și controlul funcției musculare și nervoase. Se consideră deficit atunci când calciul total are o valoare sub 8,8 mg/dl, iar calciului ionic sub 4mg/dl. Cauzele pot alimentație necorespunzătoare, probleme la nivelul glandelor paratiroide, tulburări renale sau consumul unor anumite medicamente.

Adulții au nevoie de 1.000 de miligrame de calciu în fiecare zi, iar femeile cu vârsta de peste 50 de ani și bărbații cu vârsta de peste 70 de ani au nevoie de 1.200 mg/zi. Câteva dintre sursele alimentare de calciu sunt: laptele, parmezanul, tofu, fasolea neagră, năutul, somonul, sardinele, migdalele crude, pătrunjelul, broccoliul și spanacul. De asemenea, există și suplimente alimentare care vă pot asigura necesarul de calciu în organism.

Deficitul de calciu, simptome

  • senzație de amorțeală sau furnicături la nivelul membrelor
  • contracții musculare
  • ritm cardiac anormal
  • stări de agitație, confuzie sau nervozitate
  • pierderi de memorie
  • depresie
  • dureri de cap
  • insomnie, implicit și oboseală accentuată
  • piele uscată
  • păr aspru
  • unghii fragile

Dacă nivelul calciului ajunge la normal, simptomele vor începe să dispară treptat.

Deficit de vitamine și minerale? Semnele se pot citi pe față

deficiente nutritionale, deficit, carenţe, deficitul de fier, deficitul de magneziu, deficitul de calciu, deficit de potasiu, deficitul de vitamina D, vitamina D, suplimente alimentare, calciu, magneziu, potasiu, fier,

2. Deficitul de vitamina D

Vitamina D este esențială pentru sănătatea oaselor, poate preveni unele tipuri de cancer, susţine imunitatea. Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile vitaminei D pentru sănătate. Deficitul de vitamina D poate fi cauzat de tulburările renale, problemele cu greutatea, problemele cu absorbția intestinală, vârsta, consumul de laxative, steroizi sau anumite medicamente. Adulții au nevoie de 15 micrograme (mcg) de vitamina D în fiecare zi, iar seniorii de peste70 de ani au nevoie de 20 mcg/zi.

Deficitul de vitamina D, simptome:

  • oboseală
  • dureri osoase
  • spasme sau crampe musculare
  • schimbări ale dispoziției
  • depresie
  • căderea părului
  • vindecarea de durată a rănilor

Pentru a vă bucura de un aport normal de vitamina D, consumați alimente precum pește gras (somon sau ton), gălbenuș, brânză, lapte fortificat, iaurt, portocale, ciuperci și ficat de vită. De asemenea, este de folos expunerea reponsabilă la soare (nu uitați de crema de protecție solară) și utilizarea suplimentelor alimentare, la recomandarea medicului.

potasiu

3. Deficitul de potasiu

Potasiul vă ajută inima, nervii și mușchii să funcționeze corect. De asemenea, furnizează substanțe nutritive celulelor în timp ce îndepărtează substanțele toxice și ajută la compensarea impactului negativ al sodiului asupra tensiunii arteriale. Deficitul temporar de potasiu poate fi cauzat de diaree, vărsături, transpirație excesivă, consumul de laxative sau medicamente și consumul excesiv de alcool. În spatele acestei carențe mai pot sta afecțiuni cronice, precum bolile renale.

Deficitul de potasiu, simptome

  • constipație și balonare
  • ritm cardiac neregulat
  • palpitații
  • slăbiciune musculară
  • oboseală
  • stări de amețeală
  • schimbări ale dispoziției

Aportul potasiului în organism poate fi reglat prin intermediul alimentației (avocado, cartofi dulci, spanac, pepene roșu, fasole albă, fasole neagră, dovleac, sfeclă, rodie sau banană) și/sau suplimentelor alimentare.

Vitaminele și mineralele, aliații sistemului imunitar

4. Deficitul de magneziu

Oamenii de știință de la National Institutes of Health consideră că magneziul contribuie la susținerea sănătății sistemului osos și ajută la producerea energiei. De asemenea, acesta îmbunătățește digestia și respirația; transportă la nivel celular ionii de calciu, potasiu și sodium; contribuie la metabolizarea glucozei și a carbohidraților; previne migrenele; combate inflamațiile și este folosit ca adjuvant în terapiile pentru combaterea depresiei.

Aportul zilnic de magneziu al unui adult este cuprins între 310 și 420 mg, în funcție de sex și vârstă. Deficitul poate fi cauzat de unele medicamente (diuretice și antibiotice) sau de anumite probleme medicale, precum diabetul de tip 2 sau boala Crohn.

Deficitul de magneziu, simptome

  • oboseală
  • stări de leșin
  • stări de anxietate sau depresie
  • irascibilitate
  • pierderea poftei de mâncare
  • stări de greață și vărsături
  • oboseală
  • convulsii
  • ritm cardiac neregulat
  • modificări ale personalității
  • probleme de concentrare
  • spasme musculare și crampe
  • senzație de amorțeală sau furnicături la nivelul membrelor

Pentru a scăpa de aceste simptome, consumați alimente bogate în magneziu, cum ar fi migdale, caju, arahide, banane, papaya, spanac, castraveți, fasole neagră, mazăre, fasole verde, broccoli, conopidă, edamame, fructe de mare, quinoa, hrișcă, semințe de dovleac, chia etc. De asemenea, puteți folosi și suplimente alimentare.

deficiente nutritionale, deficit, carenţe, deficitul de fier, deficitul de magneziu, deficitul de calciu, deficit de potasiu, deficitul de vitamina D, vitamina D, suplimente alimentare, calciu, magneziu, potasiu, fier,

5. Deficitul de fier

Potrivit cercetătorilor de la University of California, fierul este necesar pentru a produce celulele roșii din sânge, responsabile de transportul oxigenului în tot corpul. Când nivelul fierului scade, se poate produce o deficiență a globulelor roșii din sânge, rezultând astfel anemia. Persoanele predispuse la această afecțiune sunt femeile care se află în perioada menstruației, femeile însărcinate, copiii și persoanele vegane sau vegetariene.

Deficitul de fier, simptome

  • lipsa poftei de mâncare, implicit și a energiei
  • oboseală
  • rezistență scăzută la efort
  • insomnie
  • stări de amețeală
  • dureri de cap
  • probleme de concentrare
  • dificultăți în respirație
  • tahicardie
  • paloarea pielii
  • piele uscată
  • unghii fragile
  • umflarea limbii
  • căderea părului
  • picioare și mâini reci
  • furnicături la nivelul membrelor inferioare.

Pentru a crește nivelul fierului din organism, specialiștii în nutriție recomandă cereale fortificate cu fier, spanac, broccoli, linte, semințe de dovleac, soia, fistic, năut, sfeclă roșie, carne roșie, fructe uscate, fructe de mare, ouă și ciocolată neagră. De asemenea, puteți scăpa de carențe și cu ajutorul suplimentelor alimentare.

Nota pentru articolul «5 deficiențe nutriționale frecvente și simptomele lor»:5.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.

Sunt de acord cu politica de confidențialitate