Revista care te menține sănătos

Dicționar medical

Galactoree

13 decembrie 2010
Share

Scurgere laptoasa prin mamelon in afara momentelor in care copilul este hranit la san. O galactoree poate fi unilaterala sau bilaterala si se poate produce printr-unul sau mai multi pori ai mamelonului. Ea poate fi spontana sau provocata de o presiune exercitata asupra mamelonului.

Cauze – Galactoreea este consecinta unei cresteri a secretiei unui hormon, prolactina, de catre hipofiza (glanda endocrina situta la baza creierului). Galactoreea este adesea asociata altor tulburari, ca o amenoree (absenta scurgerilor menstruale). O galactoree este uneori cauzata de o tumora benigna (adenom) a hipofizei sau de un tratament cu medicamente hormonale (estroprogestative), de fenotiazine sau de unele medicamente antihipertensive.

Tratament – Un mare numar din galactoreele manifestate nu necesita nici un tratament particular. O tumora este tratata prin chirurgie sau prin administrarea unei substante care inhiba secretia de prolactina, opreste producerea de lapte si poate ca in unele cazuri sa duca la regresia unei tumori.

Nota pentru articolul «Galactoree»:3.00/ 5 (1 vot)
#tags   \   ,

2 comentarii pentru articolul “Galactoree”

  1. M**e**_**l**v** spune:

    AM 53 DE ANI SINT LA MENOPAUZA DE 10 ANI–ANUL TRECUT IN OCTOMBRIE M-AM TREZIT DIN SENIN CU O AMETEALA,PORNEA DINSPRE OCHIUL STING.DURERI DE CAP.O STARE PROASTA ,NEVROZITAE,DISCONFORT TOTAL.DUPA TRATAMENT INDELUNGAT TIMP  DE 7-8 LUNI CU MICROSER AM SCAPAT DE AMETEALA.S-AU INSTALAT IN SCHIMB DURERI  CRUNTE DE OASE. AM DEGENERESCENTA MACULARA,GLAUCOM-DE CITEVA LUNI MI-AU APARUT SI TULBURARI DE VEDERE–IMAGINI NECLARE-DR OFTAMOLOG A EXAMINAT FUNDUL DE OCHI,DAR NU SE POATE PRONUNTA IN LEGATURA CU ACESTE TULBURARI ,NOI APARUTE-ALTFEL DECIT  CELE DE DINAINTE..MI S-AU MARIT SANII,DAR AM SI DURERI–AM MERS LA DR GINECOLOG-AM FACUT EXAMEN PAPANICOLAU–REZULTATUL C!!-  AM FACUT SI ANALIZA PROLACTINEI-34,63–AM FOST LA ENDOCRINOLOG -CARE -MI SPUNE CA REZULTATUL PROLACTINE ESTE MAI RIDICA DEOARECE EU   IAU SI TRATAMENT PENTRU DEPRESIE–CIPRALEX SI RIVOTRIL–DR PSIHIATRU SPUNE CA NUEXISTA NICI O LEGATURA INTRE TRATAMENTUL ANTIDEPRESIV,SI INDICELE RIDICAT AL HORMONULUI PROLACTINA–-NIMENI NU-MI SPUNE UN REZULTAT CONCRET–-DIN CE-AM CITIT SI INTERPRETAT EU,AR PUTEA FI O PROBLEMA A GLANDEI HIPOFIZE?

    1. farmaciata spune:

      Buna ziua,

      Pentru a va linisti va pot spune clar ca un rezultat al prolactinei de 34 nu ridica suspiciunea prezentei unui adenom hipofizar (formatiune inlocuitoare de spatiu la nivelul glandei hipofize). Din cele relatate de dumneavoastra cred ca ar trebui sa faceti un consult oftalmologic amanuntit (fund de ochi, acuitate vizuala si mai ales camp vizual). Pentru a va linisti in ce priveste o posibila problema endocrinologica ar trebui sa mergeti la un medic endocrinolog pentru un consult amanuntit (care va include si examinarea sanilor).
      Dr. Alin Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate