Revista care te menține sănătos

Știri

Alimentatia gravidei influenteaza sanatatea urmatoarelor trei generatii

1 iulie 2016

Oamenii de stiinta avertizeaza ca femeile gravide care mananca fast-food in fiecare zi expun trei generatii riscului de obezitate, boli de inima si diabet zaharat. Mai mult, riscurile se mentin si in cazul in care copiii mananca sanatos.

Cercetarea pune accentul pe legatura dintre greutatea femeii gravide, chiar si cea de dinainte de a ramane insarcinata, si anomaliile genetice pe care le poate provoca si transmite urmasilor. Cercetarile oamenilor de stiinta americani, pe soarecii de laborator, arata ca obezitatea unei mame − asociata cu probleme metabolice − poate fi mostenita prin ADN-ul mitocondrial. Mitocondriile sunt structuri celulare care au propriul set de gene, mostenite doar de la mame, nu si de la tati.

Mostenire bolnava

In cadrul studiului, soarecii au avut o dieta bogata in grasimi si zahar, asemanatoare dietei unei persoane care mananca zilnic fast-food. Regimul alimentar a inceput cu sase saptamani inainte de conceptie si a durat pana dupa intarcarea puilor. Descendentii acestora au fost hraniti cu o dieta controlata de hrana standard pentru rozatoare, bogata in proteine si saraca in grasimi si zahar. In ciuda dietei lor sanatoase, puii au dezvoltat rezistenta la insulina si alte probleme metabolice. Rezultatele s-au mentinut si pentru urmatoarele doua generatii de pui.

Cercetatorii au descoperit, de asemenea, mitocondrii anormale in tesuturile muscular si osos ale soarecilor.

Elena Coroianu

Sursa: MailOnline

Menține-te
sănătos
în fiecare lună

Utilizăm datele tale în scopul corespondenței și pentru comunicări comerciale. Pentru a citi mai multe informații apasă aici.