Intreaba expertul

Dan Ionescu, 22 ani, Bucuresti

miercuri, 29 iunie 2011
Share

Am 22 de ani, 1,77 m si 59 de kilograme. I-am auzit pe multi spunand ca au luat suplimente alimentare, inclusiv creatina, si au dat rezultate. Ce mi-ati recomanda?

Recomandarile ar fi: daca se doreste cresterea masei musculare, in primul rand ar trebui sa se faca o forma de efort fizic organizat si constant. In acest caz, indicata este cresterea in greutate prin masa musculara la sala de forta. Ritmul sedintelor la sala de forta ar trebui sa fie de cel putin 4 ori pe saptamana pentru a da rezultate, aproximativ 60 de minute, si lucrand anumite grupe musculare cu un antrenament bazat pe forta.

Pe langa acest antrenament, este foarte importanta alimentatia dumneavoastra de acum incolo, care trebuie sa fie hiperproteica, adica sa contina in principal: carne, lapte, peste, oua, branzeturi. Sunt recomandate in jur de 4000-4500 de calorii pe zi. Ca suplimente nutritive:

  • Pentru cresterea masei musculare este benefica administrarea aminoacizilor inainte cu jumatate de ora de inceperea antrenamentului la sala de forta (arginina, glutamina, creatina), si cu jumatate de ora dupa antrenament.

Creatina este alcatuita din 3 aminoacizi (glicina, arginina, metionina), cu rol in cresterea fortei si masei musculare. Formula de administrare este: 20 g/zi (4 lingurite), timp de o saptamana (perioada de incarcare musculara), dupa care, timp de 5 saptamani, cate 5 g/zi (1 lingurita).

  • Dupa antrenament, este bine sa luati si un produs care sa contina saruri minerale care se elimina de obicei prin transpiratie (polimineralizant), dar si administrarea de shake-uri de proteine.

Nu ezitati ca, intre mese (sub forma de gustare), sa consumati cate un baton proteic si energizant!

tonica
2017-05-10T18:05:22+00:00
Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena