Intreaba expertul

Ce este, de fapt, indicele glicemic?

luni, 3 iunie 2013
Share

Ioana Robanescu, 22 ani, Tg. Jiu

Indicele glicemic (IG) reprezinta un indicator ce ajuta la cunoasterea exacta a felului in care alimentele care contin zahar sunt capabile sa creasca (mai mult sau mai putin) nivelul glicemiei din sange. Alimentele cu un IG inalt trebuie evitate de diabetici, deoarece ingerarea acestora determina fluctuatii importante ale nivelului de zahar din sange.

Pentru a avea o evidenta clara a alimentelor cu IG ridicat sau scazut, va propunem consultarea urmatoarelor 3 categorii:

  • Alimente cu IG scazut (pot fi des consumate): fasolea verde si alba, mazarea verde, morcovii, telina, sfecla de zahar, rosiile, broccoli, varza, dovleceii, castravetii, ardeiul gras, soia, prazul, maslinele, ciupercile, ciresele, lamaia, gutuile, grepfrutul, capsunile, pomelo, perele, fructele de padure, merele, inghetata cu fructoza, iaurtul, laptele.
  • Alimente cu IG mediu (trebuie consumate cu masura): cartofii, napii, anghinarea, orezul, sucurile de fructe preparate in casa fara zahar, strugurii, ananasul, kiwi, bananele, muesli sau cerealele integrale (fara zahar), painea integrala, fructele uscate, stafidele, batoanele de cereale (fara zahar), pastele din grau integral.
  • Alimente cu IG inalt (de evitat): malaiul, chipsurile, ciocolata, inghetata, prajiturile, mierea, briosele, bauturile carbogazoase indulcite, alcoolul, painea alba, piureul de cartofi, cartofii prajiti, lasagna, castanele, pizza si mancarea tip fast-food.

Dr. Alin Popescu

Medic primar medicina sportiva

[email protected]

#tags   \   , , ,
tonica
2017-05-10T17:57:36+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc