Nefrologie si urologie

6 schimbari ce va pot ajuta sa tineti incontinenta urinara sub control

luni, 18 aprilie 2016
Share

Incontinenta de stres cauzeaza pierderea de urina atunci cand radeti sau tusiti. Vezica hiperactiva sau incontinenta de urgenta este cauzata de spasmele muschilor vezicii urinare. Exista mai multi factori ce pot creste riscul incontinentei urinare, precum sarcinile multiple, obezitatea si factorii genetici.

 

 Principalul simptom al incontinentei urinare este reprezentat de dificultatea de a controla urinarea.

 Simptomele incontinentei de stres includ:

• Pierderea involuntara de urina, in special atunci cand tusiti, stranutati sau radeti.

• Pierderea unei cantitati mici sau moderate de urina

 

Simptomele incontinentei de urgenta includ:

• Nevoia frecventa si brusca de a urina

• Pierderea unei cantitati moderate sau mari de urina

 

Consumul de mancare sau bauturi va poate face sa mergeti de mai multe ori la toaleta decat ar trebui. Iata care sunt schimbarile pe care le puteti face pentru a tine sub control incontinenta urinara:

 

1. Aveti grija la cantitatea de apa

 

Daca nu consumati destula apa, exista riscul sa va deshidratati, iar urina sa fie mai concentrata si sa irite vezica urinara. Insa, daca aveti incontinenta urinara si beti prea multa apa, pot sa apara anumite probleme, in special nevoia de a urina prea des. Este recomandat sa intrebati medicul in legatura cu cantitatea de apa pe care este recomandat sa o consumati.

 

2. Consumati cantitati moderate de alcool

 

Alcoolul are un efect direct asupra vezicii urinare si va face sa mergeti la toaleta mai des. In plus, alcoolul afecteaza mesajele trimise intre creier si vezica urinara ce semnaleaza cand sa tineti urina si cand sa urinati. Cele mai multe persoane decid sa renunte complet la alcool, in timp ce unele persoane pot tine sub control incontinenta urinara, chiar si dupa un consum mic de alcool. Cea mai buna metoda este sa opriti total consumul de alcool si apoi sa-l reintroduceti putin cate putin pentru a observa cantitatea care agraveaza incontinenta urinara.

 

3. Beti mai putina cafea

 

Sucurile, ceaiurile, ciocolata si chiar cafeaua decofeinizata contin cofeina. Aceasta va face sa simtiti nevoia de a urina si, de asemenea, determina organismul sa elimine lichidele. Este recomandat sa renuntati la cafea daca aveti incontinenta urinara sau, daca nu puteti, sa reduceti cantitatea consumata. In plus, incercati sa consumati bauturile care contin cofeina dimineata, nu seara. Nu consumati mai mult de doua bauturi care contin cofeina zilnic.

 

4. Renuntati la alimentele picante

 

Daca aveti o vezica urinara hiperactiva, evitati alimentele picante, precum preparatele mexicane, chinezesti, ardeii iuti si chili. Acestea pot irita mucoasa vezicii urinare, la fel cum face si cofeina.

 

5. Evitati alimentele acide

 

Citricele si fructele tropicale (portocalele, ananasul) contin acid care poate afecta vezica urinara si va poate face sa simtiti nevoia de a urina. Rosiile si afinele sunt, de asemenea, acide. Este recomandat sa consultati un medic pentru a va alcatui o dieta sau o lista cu alimentele pe care le puteti consuma, precum si cu cele contraindicate, pentru a mentine incontinenta urinara sub control.

 

6. Sucurile carbogazoaseincontinenta secundara

 

Chiar daca unele dintre acestea nu contin cofeina, nu inseamna ca nu influenteaza activitatea vezicii urinare. Dioxidul de carbon continut de sucurile carbogazoase poate irita o vezica urinara sensibila. Iritarea acesteia duce la aparitia nevoii de a urina de urgenta.

 

Dr. Roxana Mateescu

Medic rezident geriatrie si gerontologie  

Nota pentru articolul «6 schimbari ce va pot ajuta sa tineti incontinenta urinara sub control»:4.80/ 5 (5 voturi)
tonica
2017-05-10T17:49:43+00:00

Lasa un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile marcate sunt obligatorii *



Mentine-te
sanatos
in fiecare luna
catena
Mentine-te sanatos cu NEWSLETTERUL
Nu, multumesc